info@bugshop.se
0739-29 49 29

  • Fri frakt från 299.-
  • Snabba leveranser!
0
Din varukorg är tom!

Köp- och leveransvillkor

Leveransvillkor

Fraktkostnad

Vi har fri frakt för order om minst 299.- och för ordervärden under det är fraktkostnaden 59.-

Fraktkostnaden för din beställning redovisas i kassan. Dessa priser gäller för frakt inom Sverige. För leverans till andra länder vänligen kontakta oss innan du lägger din order.

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 2-3 vardagar. Under vissa tider kan det ta längre tid men då försöker vi tydligt att skylta med det på hemsidan. Observera att leveranstiden är ett par dagar längre för order som inkluderar beställningsvaror som inte är lagerförda hos oss.

Tillgängliga fraktsätt

Vi skickar beställningar spårbart med lämpligt fraktföretag beroende på storlek och vikt. Normalt skickas leveranser spårbart till brevlåda eller till ombud. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Beställningsvara

För varor som finns i vår shop med lagersaldo noll men som anges som ’beställningsvara’ ’går bra att beställa’ ’finns hos leverantör’ eller liknande så går det bra att lägga med dem i en och samma beställning som lagerförda varor. Vi skickar då hela ordern samlat så fort vi kan men det blir normalt några dagar längre leveranstid då vi inte har varan i vårt eget lager. För dessa varor finns det också en risk att varan tagit slut hos våra leverantörer. Om en viss vara är slut hos vår leverantör så skickas övriga produkter i ordern och vi justerar priset på din beställning.

Minimiorder

Vi har inget krav på minsta ordervärde men vi tar ut en fraktavgift på 59.- om ordervärdet efter rabatter understiger 299.-

Skadat paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 

Outhämtat paket

Har du beställt men inte hämtat ut din försändelse innan den går i retur till oss så fakturerar vi dig 300.- för vårt arbete med hantering av varorna. De flesta fraktföretag erbjuder idag möjlighet att ändra i sin leverans om inte plats eller tidpunkt passar så nyttja den funktionen i stället.

Ångerrätt, garanti & reklamation

Returer, ångerrätt och öppet köp

Vi har öppet köp i 14 dagar från att du mottagit din försändelse. Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Detta gäller däremot inte för specialbeställda varor eller varor som fått personlig prägel. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men försiktigt undersöka den.

Retur sker genom att du kontaktar oss, och skickar sedan produkterna i retur till oss med spårbar och gärna försäkrad frakt (ansvaret för produkterna är köparens tills de har levererats till oss). Observera att vi inte löser ut några paket mot postförskott. Du betalar själv för returfrakten, och returen skickas till nedan adress:

Bugshop
c/o Alexander Måsan
Rödhakevägen 6
23432 Lomma

 

Garantier & Reklamationer

 

Vi ger alltid garantier enligt tillverkares rekommendationer och reklamationsrätt enligt gällande lagstiftning. Garanti eller reklamation gäller inte vid förslitningsskador eller om produkter används till annat än vad de är avsedda för. Kontakta oss innan du skickar något i retur. Du betalar själv för returfrakten och har ansvaret för produkten tills den har nått oss. Returadress för reklamationsärenden är samma som för ångerrätt, se ovan.

Betalningsalternativ

Vi har Klarna som betalningsleverantör.

Klarna

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen, PUL.

Felaktiga priser

Vi friskriver oss från eventuella felaktiga priser och upplyser er så snart vi kan om någon produkt inte kan levereras till utsatt pris.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen