Köp- och leveransvillkor
Priser
Priser som anges är inklusive moms.
Vi har fri frakt för order om minst 349.- och för ordervärden under det är fraktkostnaden 49.- Fraktkostnaden för din beställning redovisas i kassan. Priset gäller för frakt inom Sverige, för leverans till andra länder vänligen kontakta oss innan du lägger din order.
Vi har inget krav på minsta ordervärde.
Normal leveranstid är 1-3 vardagar. Under vissa tider kan det ta längre tid men då försöker vi tydligt att skylta med det på hemsidan. Observera att leveranstiden är några dagar längre för order som inkluderar beställningsvaror som inte är lagerförda hos oss.
Vi skickar beställningar spårbart till brevlåda eller ombud, med lämpligt fraktföretag beroende på storlek och vikt. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
För varor som finns i vår shop med lagersaldo noll men som anges som ’beställningsvara’ ’går bra att beställa’ ’finns hos leverantör’ eller liknande så går det bra att lägga med dem i en och samma beställning som lagerförda varor. Vi skickar då hela ordern samlat så fort vi kan men det blir normalt några dagar längre leveranstid då vi inte har varan i vårt eget lager. För dessa varor finns det också en risk att varan tagit slut hos våra leverantörer. Om en viss vara är slut hos vår leverantör så skickas övriga produkter i ordern och vi justerar priset på din beställning.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt men inte hämtat ut din försändelse innan den går i retur till oss så fakturerar vi dig 300.- för vårt arbete med hantering av varorna. De flesta fraktföretag erbjuder idag möjlighet att ändra i sin leverans om inte plats eller tidpunkt passar så nyttja den funktionen i stället.
Vi har öppet köp i 14 dagar från att du mottagit din försändelse. Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Detta gäller däremot inte för specialbeställda varor eller varor som fått personlig prägel. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men försiktigt undersöka den.
Retur sker genom att du kontaktar oss, och skickar sedan produkterna i retur till oss med spårbar och gärna försäkrad frakt (ansvaret för produkterna är köparens tills de har levererats till oss). Observera att vi inte löser ut några paket mot postförskott. Du betalar själv för returfrakten, och returen skickas till nedan adress:
Bugshop
c/o Alexander Måsan
Rödhakevägen 6
23432 Lomma
Vi ger alltid garantier enligt tillverkares rekommendationer och reklamationsrätt enligt gällande lagstiftning. Garanti eller reklamation gäller inte vid förslitningsskador eller om produkter används till annat än vad de är avsedda för. Kontakta oss innan du skickar något i retur. Du betalar själv för returfrakten och har ansvaret för produkten tills den har nått oss. Returadress för reklamationsärenden är samma som för ångerrätt, se ovan.
Vi har Klarna som betalningsleverantör. Alla priser som anges på hemsidan är inklusive moms.
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Betalningsalternativ som kan komma att erbjudas genom Klarna är bl a faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen, PUL.
Ibland blir det fel och självklart försöker vi lösa alla typer av problem så smidigt som möjligt för dig som kund! Vi friskriver oss från nyansskillnader i kulörer då dessa kan variera beroende på skärm, belysning och foto, särskilt för naturmaterial, samt för eventuellt felaktigt lagersaldo eller felaktiga priser på produkter. Vi upplyser er så snart vi kan om någon produkt mot förmodan inte kan levereras till utsatt pris eller inte finns i vårt eller våra leverantörers lager.
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Produkten har blivit tillagd i varukorgen